
Miről tanulhatsz a képzés során?
A két napos képzés szakmai tartalma magában foglalja az alábbi témaköröket:
- Alapelvek – Mi a Coaching? Definíció és célmeghatározás. A tudatosság és felelősségvállalás fontossága.
- Motiváció – Külső (pl. pénz, elvárások, imidzs) és belső motiváció szétválasztása. Önbecsülés.
- Konfliktuskezelés – Gyakori forrásai (értékbeli, észlelésbeli vagy érdekkülönbségek); Szintjei (Belső, intraperszonális vagy személyek vagy csoportok közötti); Hogyan lesznek kezelhetők, elkerülhetők az összeütközések tiszta kommunikációval, empátiával, stb. Az oktatás alkalmazott módszere ebben a témakörben: csoportos, gyakorlati foglalkozás.
- Hogyan mondjunk igent, hogyan nemet? – Hogyan lehet a visszautasítás része a társas, szociális kapcsolódásainknak, harmonikus kapcsolatoknak; tudatos szétválasztás: nem a kapcsolatra mondunk nemet, hanem egy adott helyzetre, kérésre, feladatra. Helyes, őszinte és objektív mérlegelés, majd a következmények felelősségteljes vállalása! Alkalmazott módszer ebben a témakörben: frontális előadás és helyzetgyakorlatok egyaránt.
- Vezetői coaching – Szituációs gyakorlatok segítségével elemzünk néhány tipikus munkahelyi esetet, helyzetet, amikor a vezetői coaching sikeresen alkalmazható, pl. alkalmazottak hatékony motiválása; felelősségteljes és bizalomteljes delegálás; alkalmazottak közötti konfliktusok kezelése; csapatépítés; csapatmunka; dicséret, értékelés, visszajelzés.
- A kollegialitás – alárendeltség, beosztotti státusz racionális kezelése; igény az autonómiára; egyéni szabadság mint szükséglet és jog; a szerveződés, alá-fölérendeltség fenntartható és gyümölcsöző, ha közös értékek, érdekek, célok és elköteleződés mentén alakult ki, és ez a munkaviszony fennállása során meg is marad.
- Keretezés-átkeretezés – Kommunikáció szerepe, hatalma, felelőssége egy adott esemény értelmezésében; valóság érzékelése, információcsere, nézőpontok, manipuláció, kiemelés.
Kommunikációs gyakorlatok – szituációs szerepjátékok segítségével a résztvevők begyakorolják, rögzítik az elméletben megtanultakat.
Milyen kompetenciákat fejleszt a képzés?
- Erős önismereti alapok
- Érzelmi intelligencia
- Kérdezéstechnika
- Motivációs technikák
- Konfliktus-és stresszkezelési ismeretek
- Empátia és tolerancia
- Széleskörű támogató eszköztár
- Coaching eszközök elsajátítása mellett mediációs és NLP ismeretek
- Manipuláció és befolyásolás eszközei, kivédése
- Saját igények és határok tiszta, elfogadható módon való közlése
- Segítő beszélgetés és meghallgatói készségek megismerése;
- Milyen a vesztes nélküli konfliktusmegoldó eljárás
- Közvetítés a beosztottak közötti konfliktusokban
Minden témakörhöz tartozik gyakorlati foglalkozás, ahol a résztvevők az elméletben elsajátított technikák és módszerek mindennapi életbe történő átültetését gyakorolják. A képzés hozzásegíti az egészségügyi dolgozókat a munkahelyi és magánéleti célok hatékonyabb megvalósításához. A megszerzett kommunikációs ismeretek birtokában kezelhetővé válnak a felmerülő nézeteltérések, vitahelyzetek, konfliktusok. A munkakörnyezet, elégedettség javítása a dolgozók és betegek érdeke egyaránt. A képzésen részt vevő egészségügyi dolgozók jól alkalmazható eszközöket kapnak a feszültséggel járó helyzetek enyhítéséhez, a visszatérő problémák megelőzéséhez.
A képzés a résztvevők aktív közreműködésére épül! A csoportos helyzetek és feladatok mentén a résztvevők körül járják, elemzik és ezek által kipróbálják, rögzítik az újonnan tanult készségeket. A kiscsoportos és páros munkára építve figyelünk arra, hogy a kialakított körülmények, dinamikák erősítsék a résztvevők biztonságérzetét.
Coaching szemléletű vezetés
A képzés időtartama: 2 egymást követő nap (16 óra)
Létszám: maximum 15 fő
A képzés ára: 125.000,-Ft/fő
A képzés dátuma: megegyezés és igény szerint indítjuk a csoportjainkat
A képzés helyszíne: Lineo Iroda, 1071 Budapest, Damjanich utca 58.
+36 70 394 5336 | office@coaching-nlp.hu
